zondag 3 maart 2013

Een muzikale jacuzzi.

Op de muzocoachvorming kwam Yves opdraven met een leuke muzikale spelvorm.  De muzikale jacuzzi. Ik kan er nog niet veel rond kwijt, behalve dat ik dat toepaste in een aantal klassen als tussendoortje.
De klassen op zich werden er behoorlijk muzisch van.  En ook zeer stil nadien. Het was makkelijker om mee te werken. Ze waren uitermate rustig.
Ik koppelde er ook nog het metaforenkoffertje aan vast voor de muzische evaluatie.  Dat verdient nog wat verklaring en relevante informatie, want de leerlingen hadden het moeilijk om nadien het gebeuren muzisch te evalueren met behulp van dat koffertje ..
Soit. Ook de leerkrachten van elke klas werden ondergedompeld in het bad en waren enthousiast.  Ik verklap weinig meer en hou de foto's achter de hand want ik wil deze jacuzzi ook plaatsen op de eerstkomende personeelsvergadering .
Dat is nog eens een tip.

Iets muzisch als tussendoortje introduceren op een pv. Ofwel ga je vierkant af, ofwel dragen ze je muzisch buiten, ofwel slaat het aan.  Hopelijk slaat het aan.. Hier vind je de lesfiche !




Geen opmerkingen:

Een reactie posten