woensdag 10 oktober 2012

Coaching met gitaren. Vervolg 3. Een aap die ...

Woordje vooraf.  Bij het stemmen een ezelsbruggetje geleerd.  Steeds beginnen met de dikste bovenste snaar. Een aap die geen bananen eet.  E A D G B E. Dat zijn de toonhoogtes van elke snaar. Succes bij het stemmen.

Vandaag het gevreesde F akkoord aangeleerd.  Broodnodig om ongeveer 1001 liederen ( waar hebben we dat nog gehoord ? ) te kunnen spelen. Bravo, collegae, jullie kunnen nu alle blues-akkoorden spelen. De nonkel zou content zijn ! Tot volgende week.  Dan bied ik van die beruchte 1001 liedjes wat eigentijdse stukjes aan.

Toch nog eentje om te oefenen.
C             G        C
Vrolijke, vrolijke vrienden.
F            C                       G
Vrolijke vrienden, dat zijn wij.
C            G          C
Vrolijke, vrolijke vrienden.
F           C              G        C
Vrolijke vrienden, dat zijn wij.


Of ook nog Raymond !

C                                              F   C
Gisteren ging ik naar de cinema, ole ola

C                                                             G   C
U weet wel met zo'n doek en een camera, ole ola

C                                                             F    C
En wat ik daar zag heeft mij blij gemaakt, ole ola

C                                                        G    C
Wat ik daar zag heeft mij diep geraakt, ole ola

Ik zag de grootvader van Prince en hij leidde daar een kerkdienst, ole ola
Oeh beminde gelovigen, dat was nogal eens een kerkdienst, ole ola
Niet zoals hier waar menige uitgescheten kruidenier met een wezenloos
grijs kostuum komt luisteren naar een mummelende pastoor, ole ola
Nee het was een stel uitgelaten zwarte apen on de zotste stond van
voor, ole ola

C
Het ging vooruit (ging vooruit)

C
Het ging vooruit (ging vooruit)

C
Het ging vooruit (ging vooruit)

F                  G                  C
Het ging verbazend goed vooruit

Geen opmerkingen:

Een reactie posten